Page 47 - Forsvarets forum 1-2017
P. 47
Skrog og motorar: P-8 Poseidon er basert på ein sivil Mannskap: P-8 har eit mannskap på ni
flytype, Boeing 737-800 A. Skroget er forsterka og som normalt består av to pilotar, fem
tilpassa militært bruk. Flyet har jetmotorar i mot- operatørar, reservepilot og teknikar.
setnad til P-3 Orions propellmotorar. Dette gir flyet
større rekkjevidd og høgare fart.
APY-10 Radar: Spesielt utvikla for P-8 og gir høgoppløyste
radarbilete over land og til sjøs. Radaren er i stand til å opp-
dage og identifisere skip, og ubåtar. Tilgjengelege modusar
inkluderer overflateskanning, syntetisk apertur radar, invers
syntetisk apertur radar, periskopdeteksjon, vêrradar og
navigasjon.
Sjå fleire teikningar på
forsvaretsforum.no
Desse skal erstatte dagens seks P-3 rande. Poseidon kan dekkje store havområde P-8A POSEIDON
Orion og tre DA-20 Jet Falcon for å føre på kort tid og opphalde seg lenge i eit ope-
vidare overvakings- og antiubåtkapasiteten. rasjonsområde. Flya har evne til å detektere, Produsent: Boeing
Poseidon-flya skal innførast i 2021–22 og identifisere, følgje og om nødvendig råke Mannskap: 9 (to pilotar og sju operatørar)
har ei berekna kostnadsramme på inntil mål under vatn», skriv Forsvarsdepartemen- Lengd: 39.47 m
9,825 milliardar kroner. Dette inkluderer tet i ei pressemelding frå november 2016. Vengespenn: 37.64 m
også kjøp av moderne sensorar, overvakings- Både USA, India og Australia opererer Maks startvekt: 85.820 kg
system, nye antiubåtvåpen og støttesystem. variantar av P-8. Storbritannia har også lagt Lastekapasitet: 9000+ kg
«Kombinasjonen av nye sikkerheitspo- inn tinging på maritime patruljefly. Motorar: 2 × CFM65-7B
litiske omgjevnader og nye generasjonar Marsjfart: 815 km/t
ubåtar i norske nærområde, gjer at moderne SVEIN ARSTAD sa@fofo.no Maks høgd: 12 500 m (41 000 fot)
sensorar og system for overvaking er avgje- ILLUSTRASJON: LINE HALSNES Væpning: Missil, miner, torpedoar
FEBRUAR 2017 47