Page 4 - Forsvarets forum 5-2016
P. 4
fotoikonar
Berømte krigsbilete og deira opphav
Fotografen
Toni Frissell
1907-1988
Frissell voks opp i New York i ein velståande
familie. Ho hadde tidleg interesse for teater, men
fann raskt ut at dette ikkje var framtida hennar.
Ho fekk jobb som tekstmedarbeidar i motema-
gasinet Vogue, men vart sparka for manglande
språkkunnskapar. På oppmoding byrja ho å foto-
grafere og fekk raskt oppdrag for Vogue. Bror
hennar, filmfotografen Varick Frissell, hadde gitt
henne basiskunnskapar om faget. Seinare hadde
ho læretida si hos den namngjetne, britiske foto-
grafen Cecil Beaton.
Motefotografering for Vogue, Harpers Bazaar
og Sports Illustrated primært utandørs og på
«locations» gjorde henne ettertrakta sidan ho Biletet:
bidrog med ein frisk og ny stil i bransjen. Den vesle guten i London var offer for
Etter kvart gjekk ho lei av moteoppdraga, og bombinga til tyskarane i 1945. Etter
da andre verdskrigen braut ut, søkte ho seg til 1944 nytta Tyskland stort sett rakett-
Raudekrossen i USA og vart den faste fotografen ane V1 og V2 for å råke storbyar
deira. i England. Guten hadde vore ute og
Som reportasjefotograf reiste ho fleire gonger leika, og da han kom heim, var både
ut til fronten både i Europa og Afrika. Spesielt mora, faren og broren drepne.
dokumenterte ho innsatsen til amerikanske kvin- Biletet vart nytta i ei utstilling av
ner og amerikanske, farga soldatar. firmaet IBM i London mange år
Etter krigen vigde ho seg spesielt til å doku- seinare. Guten på biletet, som nå
mentere livsvilkåra til kvinner rundt om i verda. var vaksen, fekk sjå biletet for
første gong da han spaserte forbi
ARNE FLAATEN desken@fofo.no kontorlokala til IBM.
4 OKTOBER 2016