Page 50 - Forsvarets forum 4-2019
P. 50

grafikken





                          Kan bli angrepsplattform



                             Da Franky Zapata flaug over Den engelske kanalen med svevebrettet han har
                             utvikla, imponerte han in heil verd. Som i ei science fiction-scene frå eit film-
                             sett sveva han framover under frigjeringsfeiringa i Paris, og seinare sette han
                             rekord med å flyge over kanalen.
                              Forsvaret  både i Frankrike og USA har vorte interesserte i svevebrettet, men
                             avviser at det er godt nok som det er, blant anna på grunn av den høge lyden
                             det lagar. Dei vil sjå om det er mogleg å utvikle det til å fungere som ei poten-
                             siell angrepsplattform.


                               Fransk svevebrett kan bli testa av forsvar
                                  Eit svevebrett som kryssa Den engelske kanalen, vert nå testa
                                        både av det amerikanske og det franske forsvaret
                             Drivstoff: Har med
                             seg nok parafin              Franky Zapata (40) er
                             til flytur i                 oppfinnar av Flyboard
                             10 minutt.                   Air. Under feiringa av
                                                          frigjeringa i Paris synte
                                                          han fram potensialet
                                                          til flybrettet

                                                                          Styrekontrollar: Fram-
                                                                          drifta er proposjonal med
                                                                          kor mykje knappane
                                                                          vert trykte inn.
                                                                     Desse avgjer jamvel høgd
                                                                     og sving.
                                                                 Karbon-            Motordeksel
                                                              konstruksjon               (fjerna)
                             Støvlar:
                             Festa til              Vekt:
                             brettet.               Brukaren
                                                    kan vege
                                                    opp mot 100kg


                                                        Fem gassturbinar                                                                                    LEOPARD 2 A7
                                                        skaffar framdrift.
                                                        Farten kan verte
                                                        opp mot 177 km/t
                             Driv-
                             stoff                                                                                                                           Leading system engineering for LEOPARD 2 main battle tank

                                                                                                                                                                guaranteed high system availability
                             Balansekunst: Algoritmer og dugleiken
                             til piloten avgjer om brettet flyg godt.
                                                                                                                                                                combat proven
                             Rekordturen over kanalen (35km)
                             UK                                                                                                                                running LEOPARD 2 A7 production line
                                      St Margarets-bukta
                                                                                                                                                                 for several customers
                               Dover
                                            Fyller tanken                            Maks høgd:                                                                 interoperability within the NATO
                                                     (i båt)                             3000 m
                               Flytur 22 min.              Føtene
                                                           Batterier og        Manøvrering
                             Den engelske kanal     Calais  elektronikk        Regulerbare dyser
                                       FRANKERIKE
                                                           under føtene.       styrer også brettet
                                                                                                                                                                                             PROTECTS YOUR MISSION | www.kmweg.com |
                             Tenestemenn meiner i dag at flybrettet er ueigna for militære føremål,
                             men er interesserte i å utvikle det til logistikkoperasjoner i framtida eller
                             som ein plattform for åtak. Men det verte enklare å flyge og gå stillare.
                             Kjelder: Christian Science Monitor, Guardian, CBS  Bilete: Getty Images, Facebook  © GRAPHIC NEWS



     50  AUGUST 2019
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55