Page 42 - Forsvarets forum 2-2017
P. 42
aktuelt DRAMATISK BRANN:
I vinter godkjende
Forsvarsdepartementet
eit forlik med forsikrings-
selskapet etter brannen
på «Britannia Seaways»
hausten 2013.
ARKIVFOTO: TANJA RENATE AAKERØY
Symbolsk
brannforlik
Forsvaret får berre småpengar
i vederlag etter skipsbrann.
Brannen på frakteskipet Britannia Seaways flak med drivstoff kom i rørsle og tok fyr. Til Fortruleg forlik. I ein e-post frå Hallstein Bjer-
kunne ei stund ha hamna i retten, men Forsva- saman var det 85 000 liter bensin og flydrivstoff. cke, direktør for strategi og kommunikasjon i
ret valde ikkje å forfølgje det danske reiarlaget Forsvarets logistikkorganisasjon, heiter det:
DFDS Seaways, som frakta materiell til hau- Vurderte bergingsløn. Forutan brannen var «FLO bekrefter at vi har utbetalt en påskjøn-
støvinga på Vestlandet i 2013. Delar av lasta sleit det også ein eksplosjon som råka ein elektrisk nelse til de involverte som takk for deres
seg, og det oppstod ein heftig brann på framdek- sentral og blåste ut to vasstette dører. Fleire innsats under brannen på Britannia Seaways….
ket som ei stund var truga av totalhavari. Men militære kjøretøy, konteinarar og utstyr vart Forliket med forsikringsselskapet er fortrolig
takk vere iherdig innsats frå eige mannskap øydelagt i brannen. I ettertid rekna Hæren ut og kan derfor ikke kommuniseres utad.»
på skipet, frå militært personell som følgde å ha mista materiell verdt drygt 40 millionar Tolv norske militære følgde fartøyet sørover
lasta, og innsats frå mannskapet på KNM Helge kroner. frå Sørreisa mot Bergen, og desse passasje-
Ingstad klarte ein etter mange timar å sløkkje Spørsmålet var om materiellet var godt nok rane blei utpå kvelden rekna for skikka til å
flammene. sikra på dekk, om skipssjefen hadde vist akt- avløyse utslitne, våte og kalde
løyse da han sigla ut i den varsla stormen, og om skipsmannskapar som skulle
Mykje drivstoff. Det var på veg til øvinga FOA det også burde betalast bergeløn til dei mange pøse vatn på infernoet i ti
4, også kalla Tyfon, at det danskeigde skipet som var med på redningsarbeidet og til slutt meters bølgjehøgd. Ein av
hamna i uvêr slik at materiell på dekket sleit seg klarte å redde både skipet og det meste av lasta. passasjerane var major Ronny
og det oppstod gneistar. Desse tente på drivstoff Bergingsløn kan i slike tilfelle bli monalege Langvassli (bildet). Han vil
som hadde leke ut frå bensinkanner. Også tank- beløp. ikkje seie kor stor påskjøn-
Riksrevisjonen kom i fjor med sammendraget skulle offentliggjø-
Omdiskutert kritikk av at verken politiet eller res, noe blant andre riksrevisor Per
Forsvaret klarer å sikre offentlige
Kristian Foss har uttalt seg kritisk
bygninger godt nok, fem år etter
side 6 i denne utgaven av Forsva-
22. juli. På spørsmål fra Stortinget om (se også intervju med Foss på
rapport laget Riksrevisjonen et sammen- rets forum).
Departementene viser til at
drag av rapporten, som de mente
kunne offentliggjøres. Verken
informasjon «som i noen grad kan
Forsvarsdepartementet eller Jus- deler av rapporten består av
tisdepartementet ønsket at dette medføre skadefølger for rikets sik-
42 APRIL 2017