Page 63 - Forsvarets forum 3-2018
P. 63
mingen av reklamen. Den skal for eksempel tatt av å få solgt et produkt til våre lesere. Det kan
ikke skade Forsvaret eller de verdier bladet står som nevnt like gjerne være et ønske om å vise seg
for. Det skal gå tydelig fram hva som er redaksjo- fram i et medium med mange lesere som er inter-
nelt stoff, og hva som er reklame. essert i Forsvaret og forsvarspolitikk.
Som redaktør spør jeg ikke annonsørene hvor-
F er et av de større fagbladene i Norge, med nær- for de kjøper reklameplass hos oss. Vi er glade for
mere 70 000 eksemplarer. I tillegg har vi mange at de synes det er verdt det, og jeg tror at det er
lesere på forsvaretsforum.no. Det er forskjellige verdifull informasjon som leserne oppfatter som
lesergrupper. Noen er ansatt i Forsvaret eller har interessant.
førstegangstjeneste der. De aller fleste leserne
har vært i Forsvaret, men er ikke det lenger. De Takk nok en gang for at du tok kontakt. Vi setter
kan likevel ønske å følge med på hva som skjer i pris på innspill, meninger og spørsmål fra leserne.
forsvarssektoren. For mange av leserne vil derfor
reklame fra forsvarsindustrien også være interes- TOR EIGIL STORDAHL
sant lesestoff. Ansvarlig redaktør
Flyselskaper, banker, bilforhandlere og produ-
senter av militært utstyr er blant annonsørene i
F. Noen av dem er leverandører til Forsvaret, andre
ikke. De som annonserer, er nok ikke alltid så opp-
JUNI 2018 63