Page 86 - Forsvarets forum 3-2018
P. 86

LUFTFORSVARET










































        Arktisk tokt















        Saman med KV Andenes var 337 skvadron på oppdrag i arktiske strøk.





        – På grunn av NH90 sin gode radar så   va interessert i å sjå på, og NH90 har såpass god   – Det er ei svært bra maskin, vi var ute i ruf-
        klarte vi i laupet av eitt sorti å dekke 160 000   rekkevidde på både maskin og radar at vi kan   sete vêr og hadde ingen problem med å drifte
        kvadratkilometer sjø, eit område like stort som   operere over store isområder, seier Johansen.  helikopteret. Vi har nokre utfordringar, men
        alle fylkene sør for Trøndelag til saman, seier   I laupet av toktet i Arktis gjennomførte   det er ikkje helikopteret som er grensa, det er
        major Torstein Johansen. Han er nestkomman-  NH90 ein Search and Rescue-samøving med   organisasjonen rundt, seier Johansen.
        derande på 337 skvadron.               Kystvakta.                              Offiseren frå 337 skvadron peikar på man-
                                                 – Vi evakuerte ein bårepasient mens KV   glande tilgang til reservedelar og moglegheit
        Mykje å gjere. – På toktet flaug vi suvereni-  Andenes opererte i isforhold. NH90 er utstyrt   for teknisk vedlikehald som grunnen til at
        tetshevding i norsk økonomisk sone og var til   med livreddande medisinsk utstyr i kabinen,   NH90 ikkje får utnytta alle dei gode eigenska-
        stades i Smutthólet og fiskevernsona rundt Sval-  kor ein pasient kan få svært adekvat medisinsk   pane helikopteret har.
        bard. Helikopter og mannskap blei brukte av   behandling på veg til sjukehus, fortel Johansen.  – Vi har ei rekkevidde på 800 kilometer,
        fartøyet til mykje fiskerioppsyn, både i nasjonal                            like langt som frå Oslo til Bodø, ei utruleg god
        kontekst og på inspeksjon av utanlandske fiske-  NH90 på fartøy. – NH90 eignar seg veldig   sensorpakke kor vi kan kombinere radar og
        fartøy i Smutthólet, fortel Johansen.  godt til operasjonar på fartøy, seier Johansen   kamera, ein oppsett ambulanse baki kabinen,
          NH90 opererte óg i arktiske isområde.  etter det to veker lange toktet om bord på KV   evne til å fly over sjø i veldig dårlig vêr og avi-
          – Det var ein del aktivitet inne i isen som vi   Andenes.                  singsutstyr så isen ikkje legg seg som gjer at vi
     86  JUNI 2018
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91