Page 88 - Forsvarets forum 3-2018
P. 88
NH90 optimaliserast. Forsvarssjefen og direk- mar så raskt som mogleg. Andre steg er å vurdere nestkommanderande og sjef materiellavdelinga hjå
tør Forsvarsmateriell har satt ned eit programstyre og implementere tiltak for ein ytterlegare auke Forsvarsmateriell.
for NH90. Hensikta med Programstyre NH90 er å av flytimar utover 2100, seier generalmajor Trond – Dagens status for NH90 er ikkje tilfredsstil-
sikre ein målretta felles framdriftsplan for innfø- Ragnarsøn Karlsen frå Forsvarsstaben. lande. Vi flyg alt for lite, og akkurat no er reserve-
ringa av NH90. Saman med han i programstyret sit sjefane i delar vår største utfordring, noe vi jobbar med å få
– Første steg er å vurdere og implementere tiltak Luftforsvaret, Sjøforsvaret, Forsvarets logistikkor- orden på.
for å nå ein årleg flytimeproduksjon på 2100 flyti- ganisasjon, planavdelinga hjå Forsvarsstaben og Programstyret blei satt saman i byrjinga av 2018.
HEIMEVERNETUFTFORSVARET
L
AW101
godt på veg
Innføringa av nytt rednings-
helikopter er godt i gang.
– Vi er godt i gang med innføringa. Det
er lært opp seks besetningar, alle teknika-
rane vi treng, og vi har begynt å gjere ein
del testing, fortel oberst Jørn Brede Stang-
nes, prosjektleder i Luftforsvarsstaben for
innføringa av AW101 i Forsvaret.
Nye bygg. 330 skvadron med dei nye
redningshelikoptera vil ha hovudbase på
Sola,og skal vere operativ frå denne basen
i første halvår 2019.
– Vi har bygd eit nytt skvadronsbygg
og hangar på Sola. Det har vore litt gamle
hangarar og mellombels-løysingar for red-
ningshelikoptertenesta, men no bygger vi
ny hangar på Ørland, Rygge, Banak etter
kvart i Bodø, og vi skal utvide bygnings-
massen i Florø, seier Stangnes. På Sola er
det òg kome ein topp moderne simulator.
Dei nye hangarane vil ha plass til både
helikopter på beredskap og to helikopter
inne til vedlikehald, så ein kan ta tyngre
vedlikehald på kvar base.
Uhell. AW101 hadde eit uhell i november
2017 da det første helikopteret velta på
Sola.
– Det gjorde at vi satt ein fot i bakken
og gjennomgjekk rutinar og prosedyrar.
Det gjorde òg at vi har eitt mindre helikop-
ter å fly med no i starten og forseinka oss Teamwork
me d nokre månadar, seier Stangnes.
Alle basane skal likevel vere operative
med helikopteret allereie i 2021.
– AW101 inneber ei formidabel auke i
redningsberedskapen, spesielt til sjøs og
over lange avstandar. Det er verdas mest F-35 har allerede vist seg verdifull i Norge under
moderne søk- og redningshelikopter, og
noko som kjem til å tene landet godt i testing av samarbeidsoppdrag.
mange, mange år, seier Stangnes.
Presse- og informasjonssoldat – Jeg har fløyet F-16 i 15 år. I det første som er skvadronssjef, beskriver det slik:
SVEIN OLAV SÆTER halvåret med F-35 har jeg fløyet flere samarbeids- – Dette er en ny kapasitet for hele Forsvaret.
oppdrag med Hæren, Sjøforsvaret og Forsvarets F-35 har vært grundig testet i USA. Nå utforsker
spesialkommando enn i de 15 årene til sammen, vi hvordan vi skal sy sammen hele forsvarskon-
sier han. septet med nye prosedyrer og måter å gjøre ting
F-35 styrker Forsvarets og Natos kollektive på. Vi har mye fjell og fjorder i Norge, og da er
forsvar. Samarbeidet mellom sensorer i lufta viktige for å få oversikt, fortsetter
luft-, sjø- og bakkestyrker er Harlem.
helt avgjørende for Forsvarets
operative evne, og F-35 skal Nylig landet ytterligere tre nye F-35 på Ørland
styrke Forsvarets felles væp- flystasjon, den første leveransen i 2018.
FLYG: Det nye redningshelikopteret nede kapasitet. – En av tingene som gjør F-35 spesiell i for-
AW101. FOTO: FORSVARET Thomas Harlem (bildet), hold til andre kampfly, er at flyene er vanskelige
88 JUNI 2018