Page 88 - Forsvarets forum 3-2018
P. 88

NH90 optimaliserast. Forsvarssjefen og direk-  mar så raskt som mogleg. Andre steg er å vurdere   nestkommanderande og sjef materiellavdelinga hjå
        tør Forsvarsmateriell har satt ned eit programstyre   og implementere tiltak for ein ytterlegare auke   Forsvarsmateriell.
        for NH90. Hensikta med Programstyre NH90 er å   av flytimar utover 2100, seier generalmajor Trond   – Dagens status for NH90 er ikkje tilfredsstil-
        sikre ein målretta felles framdriftsplan for innfø-  Ragnarsøn Karlsen frå Forsvarsstaben.  lande. Vi flyg alt for lite, og akkurat no er reserve-
        ringa av NH90.                          Saman med han i programstyret sit sjefane i   delar vår største utfordring, noe vi jobbar med å få
         – Første steg er å vurdere og implementere tiltak   Luftforsvaret, Sjøforsvaret, Forsvarets logistikkor-  orden på.
        for å nå ein årleg flytimeproduksjon på 2100 flyti-  ganisasjon, planavdelinga hjå Forsvarsstaben og   Programstyret blei satt saman i byrjinga av 2018.
        HEIMEVERNETUFTFORSVARET
        L
        AW101

        godt på veg


        Innføringa av nytt rednings-
        helikopter er godt i gang.

        – Vi er godt i gang med innføringa. Det
        er lært opp seks besetningar, alle teknika-
        rane vi treng, og vi har begynt å gjere ein
        del testing, fortel oberst Jørn Brede Stang-
        nes, prosjektleder i Luftforsvarsstaben for
        innføringa av AW101 i Forsvaret.

        Nye bygg. 330 skvadron med dei nye
        redningshelikoptera vil ha hovudbase på
        Sola,og skal vere operativ frå denne basen
        i første halvår 2019.
          – Vi har bygd eit nytt skvadronsbygg
        og hangar på Sola. Det har vore litt gamle
        hangarar og mellombels-løysingar for red-
        ningshelikoptertenesta, men no bygger vi
        ny hangar på Ørland, Rygge, Banak etter
        kvart i Bodø, og vi skal utvide bygnings-
        massen i Florø, seier Stangnes. På Sola er
        det òg kome ein topp moderne simulator.
          Dei nye hangarane vil ha plass til både
        helikopter på beredskap og to helikopter
        inne til vedlikehald, så ein kan ta tyngre
        vedlikehald på kvar base.

        Uhell. AW101 hadde eit uhell i november
        2017 da det første helikopteret velta på
        Sola.
          – Det gjorde at vi satt ein fot i bakken
        og gjennomgjekk rutinar og prosedyrar.
        Det gjorde òg at vi har eitt mindre helikop-
        ter å fly med no i starten og forseinka oss   Teamwork
        me d nokre månadar, seier Stangnes.
          Alle basane skal likevel vere operative
        med helikopteret allereie i 2021.
          – AW101 inneber ei formidabel auke i
        redningsberedskapen, spesielt til sjøs og
        over lange avstandar. Det er verdas mest   F-35 har allerede vist seg verdifull i Norge under
        moderne søk- og redningshelikopter, og
        noko som kjem til å tene landet godt i   testing av samarbeidsoppdrag.
        mange, mange år, seier Stangnes.
        Presse- og informasjonssoldat          – Jeg har fløyet F-16 i 15 år. I det første   som er skvadronssjef, beskriver det slik:
        SVEIN OLAV SÆTER                       halvåret med F-35 har jeg fløyet flere samarbeids-   – Dette er en ny kapasitet for hele Forsvaret.
                                               oppdrag med Hæren, Sjøforsvaret og Forsvarets   F-35 har vært grundig testet i USA. Nå utforsker
                                               spesialkommando enn i de 15 årene til sammen,   vi hvordan vi skal sy sammen hele forsvarskon-
                                               sier han.                             septet med nye prosedyrer og måter å gjøre ting
                                                 F-35 styrker Forsvarets og Natos kollektive   på. Vi har mye fjell og fjorder i Norge, og da er
                                               forsvar. Samarbeidet mellom           sensorer i lufta viktige for å få oversikt, fortsetter
                                               luft-, sjø- og bakkestyrker er        Harlem.
                                               helt avgjørende for Forsvarets
                                               operative evne, og F-35 skal          Nylig landet ytterligere tre nye F-35 på Ørland
                                               styrke Forsvarets felles væp-         flystasjon, den første leveransen i 2018.
        FLYG: Det nye redningshelikopteret     nede kapasitet.                         – En av tingene som gjør F-35 spesiell i for-
        AW101. FOTO: FORSVARET                   Thomas Harlem (bildet),             hold til andre kampfly, er at flyene er vanskelige
     88 JUNI 2018
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93