Page 34 - Forsvarets forum 6-2017
P. 34
aktuelt
Britiske soldatar fekk øl levert med Spitfire-fly i Normandie. Dei var lei cider.
Under frigjeringa av Europa frå tyskarane til allierte soldatar. Seinare blei øltransporten Han seier at flyginga av øl i byrjinga kom
i etterkant av D-dagen 6. juni 1944 oppdaga trappa opp og dropptankane til Spitfire-fly fylte som ei følgd av den britiske statsminister Win-
britane til sin skuffelse at godt, britisk øl ikkje med hundrevis av liter øl. ston Churchills besøk til britiske flystyrkar i
var å oppdrive. Det var berre fransk cider og Frankrike under krigen. Under besøket hadde
calvados. Cideren var dessutan vatna ut. Det la Ikkje overdrive. Ifølgje han som truleg er den dei klaga si naud over mangelen på blant anna
ein fransk journalist frå Reuters merke til og fremste eksperten på det norske krigsbidraget øl. Og som den gode statsmann han var under
registrerte at dette skapte misnøye. frå Luftforsvaret under 2. verdskrigen, bør ein krigen, sørgde Churchill snart for å sende over
For å gjere krigen litt meir «lystig» sette ikkje overdrive omfanget av øltransporten. Det eit parti øl til Normandie.
britane i gang ein militær operasjon som av skjedde, men kanskje ikkje i like stor utstrek- – Dermed følgde andre flygarar og avdelingar
soldatmunnar vart kalla «The Flying Pubs». ning som ølentreprenørar i nåtida ønskjer å opp dømet med å frakte øl til eigne avdelingar,
Ifølgje den britiske øleksperten Martyn Cornell framstille det. initiert av enkeltpersonar og på skvadronsnivå,
som har dykka ned i den kuriøse historia, var – Det var ikkje ei enorm luftbru av øl, seier seier Guhnfeldt som stadfestar at også norske
også norske pilotar frå 132 Norwegian Wing, historikar og forfattar av bokserien «Spitfire pilotar ein kort periode bidrog i lufttransport
involverte i den litt spesielle redningspakka Saga» Cato Guhnfeldt. av øl.
34 DESEMBER 2017