Page 34 - Forsvarets forum 6-2019
P. 34
aktuelt » veteranfly
VERN: Kenneth Aarkvisla sørgjer for at Vampire-flyet kjem på plass i shelteret på Rygge.
» – Det er eit skikkeleg handverk, eit «damp- Snag. Denne dagen på Rygge skulle Flyvåpe- over noko. Akkurat denne
fly» med handsveiver og spakar som må vri- nets historiske skvadron eigentleg ha vore på pumpa meiner eg vi har i ei
dast, tråkkast og snuast på. Veldig manuelt og vengane med båe dei to Vampirene sine. Aar- eske eit stad. Så det blir litt
veldig annleis enn eit moderne kampfly. Å fly kvisla og fotografen i tosetaren, Martin Tesli i skruing og mekking for å få
det er morosamt, det gir ei skikkeleg kjensle einsetaren. flyet i stand igjen, seier Lars
av jetjagar, sjølv om det det er gamalt og umo- Men rett før take off ryk funksjonen til ei Kolstad (74) (bildet), ein av dei
derne. Dette var ein prototype som blei brukt fuelpumpe, og Tesli kjem seg ikkje i lufta. Det andre entusiastane som er til
under 2. verdskrigen frå 1944 til 1945, seier er ein teknisk feil – eller snag – som ein kallar stades i dag.
han. det i Luftforsvaret. Han viser Forsvarets forum kvar ho sit. Krop-
Tesli er den eineste i verden som både flyr – Ergerleg? pen er ikkje like smidig og atletisk som da han
eit første- og femte generasjons jetfly. – Ja, eg hadde gledd meg til ein tur nå. Men som ung skrudde på flya i Luftforsvaret, men
– Er det meir morosamt å fly F-35? tryggleiken kjem først, seier han. under vengen kjem han, og her opnar han luka
– Det er lettare å fly F-35 fordi flyet er gjort Og det er nå dei flyinteresserte entusiastane der den problematiske fuelpumpa sit.
så supermoderne at det nesten flyr av seg sjølv. får noko å bryne seg på. For det ligg ikkje flust – Det blir nokre timar med skruing nå, men
Flygaren skal tenkje på andre operasjonelle av fuel-pumper på finn.no eller kjøpe-og-sel- vi satsar jo på å få ho fiksa. Truleg er det noko
ting. I eit Vampire må flygaren også bruke je-kanalar på Facebook. Nå gjeld det å finne elektrisk, irr eller noko slikt, seier han.
mykje tid på å fly sjølve flyet, og det er jo både ei feilen og rette han.
utfordring og ein sjarm. Men når vi er i lufta, er – Det er sjølvsagt ei utfordring å få tak i Utfordring med delar. Flyvåpenets historiske
ho fin og god på kontrollane, seier Tesli. delar. Vi karrar til oss det vi kan, når vi kjem skvadron har fire fly (sjå faktaboks). Det er dei
34 DESEMBER 2019