Page 34 - Forsvarets forum 6-2019
P. 34

aktuelt  »  veteranfly

























































        VERN: Kenneth Aarkvisla sørgjer for at Vampire-flyet kjem på plass i shelteret på Rygge.







     »    – Det er eit skikkeleg handverk, eit «damp-  Snag. Denne dagen på Rygge skulle Flyvåpe-  over noko. Akkurat denne

        fly» med handsveiver og spakar som må vri-  nets historiske skvadron eigentleg ha vore på   pumpa meiner eg vi har i ei
        dast, tråkkast og snuast på. Veldig manuelt og   vengane med båe dei to Vampirene sine. Aar-  eske eit stad. Så det blir litt
        veldig annleis enn eit moderne kampfly. Å fly   kvisla og fotografen i tosetaren, Martin Tesli i   skruing og mekking for å få
        det er morosamt, det gir ei skikkeleg kjensle   einsetaren.                  flyet i stand igjen, seier Lars
        av jetjagar, sjølv om det det er gamalt og umo-  Men rett før take off ryk funksjonen til ei   Kolstad (74) (bildet), ein av dei
        derne. Dette var ein prototype som blei brukt   fuelpumpe, og Tesli kjem seg ikkje i lufta. Det   andre entusiastane som er til
        under 2. verdskrigen frå 1944 til 1945, seier   er ein teknisk feil – eller snag – som ein kallar   stades i dag.
        han.                                   det i Luftforsvaret.                    Han viser Forsvarets forum kvar ho sit. Krop-
          Tesli er den eineste i verden som både flyr   – Ergerleg?                  pen er ikkje like smidig og atletisk som da han
        eit første- og femte generasjons jetfly.  – Ja, eg hadde gledd meg til ein tur nå. Men   som ung skrudde på flya i Luftforsvaret, men
          – Er det meir morosamt å fly F-35?   tryggleiken kjem først, seier han.    under vengen kjem han, og her opnar han luka
          – Det er lettare å fly F-35 fordi flyet er gjort   Og det er nå dei flyinteresserte entusiastane   der den problematiske fuelpumpa sit.
        så supermoderne at det nesten flyr av seg sjølv.   får noko å bryne seg på. For det ligg ikkje flust   – Det blir nokre timar med skruing nå, men
          Flygaren skal tenkje på andre operasjonelle   av fuel-pumper på finn.no eller kjøpe-og-sel-  vi satsar jo på å få ho fiksa. Truleg er det noko
        ting. I eit Vampire må flygaren også bruke   je-kanalar på Facebook. Nå gjeld det å finne   elektrisk, irr eller noko slikt, seier han.
        mykje tid på å fly sjølve flyet, og det er jo både ei   feilen og rette han.
        utfordring og ein sjarm. Men når vi er i lufta, er   – Det er sjølvsagt ei utfordring å få tak i   Utfordring med delar. Flyvåpenets historiske
        ho fin og god på kontrollane, seier Tesli.   delar. Vi karrar til oss det vi kan, når vi kjem   skvadron har fire fly (sjå faktaboks). Det er dei
     34  DESEMBER 2019
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39