Page 35 - Forsvarets forum 6-2019
P. 35
Flyvåpenets
historiske skvadron
Stifta i 2008 og basert på
Rygge Flystasjon.
Føremål: Å halde historiske
veteranfly i luftdyktig flygande
stand og vise desse fram til
publikum gjennom deltaking
på flystemne i Noreg
og Europa.
Promotere luftmilitær
historie og informere nye
generasjonar.
FAR OG SON: Pilot Kenneth Aarkvisla får hjelp av sonen Lars Andreas Stubbe- Drifta er basert på frivillige
rud med hjelm og ustyr.
mekanikarar og flygarar som
sluttar opp.
Har fire fly.
Meir informasjon på
www.historicalsquadron.com
De Havilland Vampire FB.52
Opphavsland: England
(Lisensbygd i Sveits).
Produksjonsår: 1952.
20 Vampire F.3 gjorde teneste
i den første jetjagarskvadro-
nen i Noreg 336 skvadron på
Gardermoen frå 1948.
Dei første Spitfire Mk IX
kom til 331 skvadron. 36
Vampire FB.52 blei kjøpte
til 337 skvadron frå 1950.
START: Når motoren startar opp, passar Lars Kolstad på at ingen kjem Siste Vampire blei fasa
i blåsten bak. ut i 1957.
Maks. fart: 882 km/t.
De Havilland Vampire T.55
(tosetar)
Opphavsland: England
(Lisens bygd i Sveits).
to nemnde Vampirene, eit T-33 Shooting Star omhyggeleg i shelteret på Rygge. Dei blir Produksjonsår: 1959.
og eit MiG-15 treningsfly. Flya tar dei med seg pussa og stelte med gjennom heile vinteren Seks fly gjorde teneste
rundt på flyshow i Europa. Det kostar å reise, slik at dei er klare for ny sesong i lufta. i 336, og 337 og 718 skvadron
bu og ikkje minst å halde ved like og fly. Berre – Det viktigaste er at vi ikkje får snag. Da i perioden 1952 til 1955.
drivstoffet kan gå på mange tusen kroner for får vi ikkje vist fram luftforsvarshistoria slik Maks. fart: 882 km/t.
ei enkelt framsyning. Finansieringa får dei vi ønskjer, seier Kenneth Aarkvisla.
gjennom arrangørane for å vere til stades og Canadair T-33 Shooting Star
vise fram flya sine. Men det går også ut over Opphavsland: USA.
deira personlege lommebøker. Produksjonsår: 1958.
– Det er ein hobby som kostar pengar, som PAAL RAVNAAS pr@fofo.no 22 fly blei brukte av
alle andre hobbyar, seier Aarkvisla. FOTO: WERNER JUVIK 718 skvadronen på Sola
– Men fly i 1:1-storleik kostar kanskje litt meir? frå 1953 til 1968.
– Det er ikkje billig, nei, men vi klarar oss Maks. fart: 920 km/t.
ganske bra med det vi har.
– Akilleshælen er delar. Dei vert ikkje pro- Mikoyan-Gurevich MiG-15UTI
duserte lenger. Vi har delar liggjande i et par (tosetar)
konteinarar, så førebels har vi litt å plukke frå, Sjå video på Opphavsland: Sovjetunionen.
legg Kolstad til. forsvaretsforum.no Produksjonsår: 1952.
Nå i vintersesongen er dei fire flya plasserte Maks. fart: 1050 km/t.
DESEMBER 2019 35