Page 35 - Forsvarets forum 6-2019
P. 35

Flyvåpenets
                                                                                                   historiske skvadron















                                                                                                       Stifta i 2008 og basert på
                                                                                                    Rygge Flystasjon.
                                                                                                       Føremål: Å halde historiske
                                                                                                    veteranfly i luftdyktig flygande
                                                                                                    stand og vise desse fram til
                                                                                                    publikum gjennom deltaking
                                                                                                    på flystemne i Noreg
                                                                                                    og Europa.
                                                                                                       Promotere luftmilitær
                                                                                                    historie og informere nye
                                                                                                    generasjonar.
                          FAR OG SON: Pilot Kenneth Aarkvisla får hjelp av sonen Lars Andreas Stubbe-    Drifta er basert på frivillige
                          rud med hjelm og ustyr.
                                                                                                    mekanikarar og flygarar som
                                                                                                    sluttar opp.
                                                                                                       Har fire fly.
                                                                                                       Meir informasjon på
                                                                                                    www.historicalsquadron.com

                                                                                                    De Havilland Vampire FB.52
                                                                                                    Opphavsland: England
                                                                                                    (Lisensbygd i Sveits).
                                                                                                    Produksjonsår: 1952.
                                                                                                    20 Vampire F.3 gjorde teneste
                                                                                                    i den første jetjagarskvadro-
                                                                                                    nen i Noreg 336 skvadron på
                                                                                                    Gardermoen frå 1948.
                                                                                                    Dei første Spitfire Mk IX
                                                                                                    kom til 331 skvadron. 36
                                                                                                    Vampire FB.52 blei kjøpte
                                                                                                    til 337 skvadron frå 1950.
                          START: Når motoren startar opp, passar Lars Kolstad på at ingen kjem      Siste Vampire blei fasa
                          i blåsten bak.                                                            ut i 1957.
                                                                                                    Maks. fart: 882 km/t.
                                                                                                    De Havilland Vampire T.55
                                                                                                    (tosetar)
                                                                                                    Opphavsland: England
                                                                                                    (Lisens bygd i Sveits).
          to nemnde Vampirene, eit T-33 Shooting Star   omhyggeleg i shelteret på Rygge. Dei blir   Produksjonsår: 1959.
          og eit MiG-15 treningsfly. Flya tar dei med seg   pussa og stelte med gjennom heile vinteren   Seks fly gjorde teneste
          rundt på flyshow i Europa. Det kostar å reise,   slik at dei er klare for ny sesong i lufta.   i 336, og 337 og 718 skvadron
          bu og ikkje minst å halde ved like og fly. Berre   – Det viktigaste er at vi ikkje får snag. Da   i perioden 1952 til 1955.
          drivstoffet kan gå på mange tusen kroner for   får vi ikkje vist fram luftforsvarshistoria slik   Maks. fart: 882 km/t.
          ei enkelt framsyning. Finansieringa får dei   vi ønskjer, seier Kenneth Aarkvisla.
          gjennom arrangørane for å vere til stades og                                              Canadair T-33 Shooting Star
          vise fram flya sine. Men det går også ut over                                             Opphavsland: USA.
          deira personlege lommebøker.                                                              Produksjonsår: 1958.
            – Det er ein hobby som kostar pengar, som   PAAL RAVNAAS pr@fofo.no                     22 fly blei brukte av
          alle andre hobbyar, seier Aarkvisla.  FOTO: WERNER JUVIK                                  718 skvadronen på Sola
            – Men fly i 1:1-storleik kostar kanskje litt meir?                                      frå 1953 til 1968.
            – Det er ikkje billig, nei, men vi klarar oss                                           Maks. fart: 920 km/t.
          ganske bra med det vi har.
            – Akilleshælen er delar. Dei vert ikkje pro-                                            Mikoyan-Gurevich MiG-15UTI
          duserte lenger. Vi har delar liggjande i et par                                           (tosetar)
          konteinarar, så førebels har vi litt å plukke frå,  Sjå video på                          Opphavsland: Sovjetunionen.
          legg Kolstad til.                     forsvaretsforum.no                                  Produksjonsår: 1952.
            Nå i vintersesongen er dei fire flya plasserte                                          Maks. fart: 1050 km/t.

                                                                                                                 DESEMBER 2019   35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40