Page 84 - Forsvarets forum 1-2020
P. 84
Luftkrigsskulen
jubilerte
Det er 70 år sidan Ingar Tore
Narvhus begynte på Luftkrigs-
skulen, den gang i Myntgata i Oslo.
I Myntgata i Oslo, der skulen låg den
gongen, var det to klasserom, ein gymsal og
eit fåtal av kontor. Elevane budde på forleg-
ningar på Fornebu og levde på 75 kroner i
månaden.
Lommespegel. – Det var store ambisjonar
da vi sette i gang. Vi skulle ha fullt pensum
i matematikk, engelsk, fransk, fysikk, myto-
logi og mykje meir. Sidan skulen ikkje hadde
eigen kompetanse, så hadde vi timelærarar,
fortel Ingar Tore Narvhus.
– Når timelærarane ikkje møtte opp, kom
ofte skulesjefen for å lære oss god,
gammaldags folkeskikk. Skulesjef Engvik Maritim
lærte oss blant anna at som kadett burde du
alltid ha ein lommespegel på deg. Det skulle
du kikke i når du vart tilbydt ein drink til, for
å sjå om du skulle svare ja eller nei, ler han.
«Rekruttperiode». Samtidig som det er 70
år sidan Narvhus byrja på Luftkrigskulen, er helikopterving
det berre nokre dagar sidan Andreas
Eilertsen for fyrste gong satte fot på Luft-
krigsskulen på Kuhaugen i Trondheim.
– Vi byrja med eit fellessemester på
Heistadmoen med kadettane frå både Sjø-
forsvaret og Hæren. Det kan minne litt om
ein rekruttperiode der vi friskar opp soldat- etablert
ferdigheitene, meiner Eilertsen.
– Sjølvutvikling er veldig viktig for meg, og
det er ein av grunnane for at eg valte å søke
Luftkrigskulen, forklarer han.
I dag er Luftkrigskulen ein akkreditert
høgskule med luftmakt som eit velutvikla
fagområde og generell høg fagleg kompe- Med eget maritimt fagseminar ble det markert at
tanse. Det har vore store endringar på Luft-
krigsskulen sidan 1949. I dag baserer han den nye maritime helikoptervingen på Bardufoss
seg på ein kombinasjon av teori, praksis og
refleksjon. flystasjon er en realitet.
Presse- og informasjonssoldat
Julie Haugen
Fra nyttår har 139 luftving på Bardufoss vi en maritim helikopterving, et nytt kapit-
blitt en maritim helikopterving. NH90-he- tel, åpnet oberst Eirik Stueland, fagseminaret
likoptrene skal operere på fregattene og med.
kystvaktfartøyene. Fagdagen inneholdt flere bidragsytere.
I tillegg til den maritime dreiningen vil Professor Odd Jarl Borch fra Nord Universitet
helikoptervingen opprettholde oppgavene holdt foredrag om beredskap i det maritime
sine med driften av flyplassen, flyskolen domenet. Sjøforsvaret var sterkt representert
og økende alliert trening på Bardufoss med innspill om juridiske utfordringer, fiske,
flystasjon. antiubåtkrigføring og den historiske utvik-
lingen i det maritime domenet. Det ble også
Fagdag. Et eget maritimt fagseminar mar- holdt foredrag om mangelen på teknisk kom-
kerte at den nye maritime helikoptervingen petanse. Nå samarbeider Forsvaret og Kongs-
på Bardufoss flystasjon er en realitet. berg Aviation Maintenance Services for å få
– Bardufoss har eksistert som militær nok personell på teknisk side i framtida.
flystasjon gjennom 82 år. I løpet av den tiden
har vi vært gjennom mange omstillinger, Samvirke. Tidligere på dagen var det opp-
ulike navn og ulike oppdrag og fokus. Nå er stilling for de ansatte på den nye maritime
LUFTFORSVARET
84 FEBRUAR 2020