Page 84 - Forsvarets forum 1-2020
P. 84

Luftkrigsskulen

        jubilerte


        Det er 70 år sidan Ingar Tore
        Narvhus begynte på Luftkrigs-
        skulen, den gang i Myntgata i Oslo.

        I Myntgata i Oslo, der skulen låg den
        gongen, var det to klasserom, ein gymsal og
        eit fåtal av kontor. Elevane budde på forleg-
        ningar på Fornebu og levde på 75 kroner i
        månaden.

        Lommespegel. – Det var store ambisjonar
        da vi sette i gang. Vi skulle ha fullt pensum
        i matematikk, engelsk, fransk, fysikk, myto-
        logi og mykje meir. Sidan skulen ikkje hadde
        eigen kompetanse, så hadde vi timelærarar,
        fortel Ingar Tore Narvhus.
          – Når timelærarane ikkje møtte opp, kom
        ofte skulesjefen for å lære oss god,
        gammaldags folkeskikk. Skulesjef Engvik      Maritim
        lærte oss blant anna at som kadett burde du
        alltid ha ein lommespegel på deg. Det skulle
        du kikke i når du vart tilbydt ein drink til, for
        å sjå om du skulle svare ja eller nei, ler han.
        «Rekruttperiode». Samtidig som det er 70
        år sidan Narvhus byrja på Luftkrigskulen, er   helikopterving
        det berre nokre dagar sidan Andreas
        Eilertsen for fyrste gong satte fot på Luft-
        krigsskulen på Kuhaugen i Trondheim.
          – Vi byrja med eit fellessemester på
        Heistadmoen med kadettane frå både Sjø-
        forsvaret og Hæren. Det kan minne litt om
        ein rekruttperiode der vi friskar opp soldat-  etablert
        ferdigheitene, meiner Eilertsen.
          – Sjølvutvikling er veldig viktig for meg, og
        det er ein av grunnane for at eg valte å søke
        Luftkrigskulen, forklarer han.
          I dag er Luftkrigskulen ein akkreditert
        høgskule med luftmakt som eit velutvikla
        fagområde og generell høg fagleg kompe-    Med eget maritimt fagseminar ble det markert at
        tanse. Det har vore store endringar på Luft-
        krigsskulen sidan 1949. I dag baserer han   den nye maritime helikoptervingen på Bardufoss
        seg på ein kombinasjon av teori, praksis og
        refleksjon.                                flystasjon er en realitet.
        Presse- og informasjonssoldat
        Julie Haugen
                                                   Fra nyttår har 139 luftving på Bardufoss   vi en maritim helikopterving, et nytt kapit-
                                                   blitt en maritim helikopterving. NH90-he-  tel, åpnet oberst Eirik Stueland, fagseminaret
                                                   likoptrene skal operere på fregattene og   med.
                                                   kystvaktfartøyene.                    Fagdagen inneholdt flere bidragsytere.
                                                     I tillegg til den maritime dreiningen vil   Professor Odd Jarl Borch fra Nord Universitet
                                                   helikoptervingen opprettholde oppgavene   holdt foredrag om beredskap i det maritime
                                                   sine med driften av flyplassen, flyskolen   domenet. Sjøforsvaret var sterkt representert
                                                   og økende alliert trening på Bardufoss   med innspill om juridiske utfordringer, fiske,
                                                   flystasjon.                         antiubåtkrigføring og den historiske utvik-
                                                                                       lingen i det maritime domenet. Det ble også
                                                   Fagdag. Et eget maritimt fagseminar mar-  holdt foredrag om mangelen på teknisk kom-
                                                   kerte at den nye maritime helikoptervingen   petanse. Nå samarbeider Forsvaret og Kongs-
                                                   på Bardufoss flystasjon er en realitet.   berg Aviation Maintenance Services for å få
                                                     – Bardufoss har eksistert som militær   nok personell på teknisk side i framtida.
                                                   flystasjon gjennom 82 år. I løpet av den tiden
                                                   har vi vært gjennom mange omstillinger,   Samvirke. Tidligere på dagen var det opp-
                                                   ulike navn og ulike oppdrag og fokus. Nå er   stilling for de ansatte på den nye maritime
        LUFTFORSVARET

     84  FEBRUAR 2020
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89